Popular Posts

Friday, August 28, 2020

پیراگراف5 تشریح دہم سبق مرزا محمد سعید


          سبق: مرزا محمد سعید

      پیراگراف نمبر5
        اقتباس:
       پچاس ساٹھ سال پہلے دلی کے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔دوسرے پروفیسر مرزا محمد سعید ۔
      حوالۂ متن:
      سبق کا عنوان: مرزا محمد سعید
     مصنف کا نام: شاہد احمد دہلوی
            صنف:           خاکہ نگاری
           ماخذ:        گنجینۂ گوہر
            خط کشیدہ الفاظ کے معانی:
    شرفا ۔۔۔۔۔۔۔ شریف کی جمع، معزز لوگ، شریف لوگ۔
       نظریہ ۔۔۔۔۔۔۔۔ اصول، نصب العین، مقصد۔
        اصلاح ۔۔۔۔۔۔درستی۔
علمی حلقے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔اہلِ علم و ادب۔
    نمود ۔۔۔۔۔۔۔ شہرت، ناموری، نمائش
     سیاق و سباق:
          تشریح طلب اقتباس درسی سبق " مرزا محمد سعید" کے درمیان سے اخذ کیا گیا ہے۔مصنف کہتے ہیں کہ مرزا صاحب دلی کے شریف اور متمول خاندان سے تعلق رکھتے تھے۔ سرسید احمد خان اور منشی ذکاءاللہ سے ان کی عزیزداری تھی۔ مرزا صاحب نے گورنمنٹ کالج لاہور سے تعلیم حاصل کی ۔انھوں نے اس زمانے میں اعلیٰ تعلیم حاصل کی جب انگریزی تعلیم کے حصول کو مسلمان گھرانوں میں اچھا نہیں سمجھا جاتا تھا۔ ان کے استادوں میں علامہ اقبالؒ بھی شامل تھے جن سے ان کے مخلصانہ تعلقات تھے۔ 
         تشریح:
                     شاہد احمد دہلوی اردو ادب کے نامور مصنف تھے۔ وہ زبان و بیان پر مکمل عبور رکھتے تھے۔وہ موسیقار کے ساتھ ساتھ خاکہ نگار بھی تھے۔ مرزا محمد سعید کا شمار ان کے اساتذہ میں ہوتا ہے۔ اپنے استاد محترم کی زندگی کا خاکہ انھوں نے درسی سبق " مرزا محمد سعید" میں بیان کیا جو کہ ان کی کتاب  گنجینۂ گوہر سے اخذ کیا گیا ہے۔اس سبق میں وہ مرزا محمد سعید کی شخصیت اور ان کے علمی مرتبے کو نہایت عمدگی سے بیان کرتے ہیں۔
                                    تشریح طلب اقتباس میں مصنف گزشتہ ادوار کے متعلق بتاتے ہیں کہ تقریباً پچاس ساٹھ سال پہلے برصغیر میں انگریزوں کے غاصبانہ تسلط کی بدولت مسلمان انگریزوں کو اپنا کھلا دشمن تصور کرتے تھے اس لیے دہلی میں مقیم وہ بااثر اور معزز مسلمان جنھیں مسلم معاشرے میں بہت عزت و احترام حاصل تھا،انگریزی تعلیم کو کچھ اہمیت نہ دیتے تھے بلکہ اسے نفرت آمیز نگاہوں سے دیکھتے تھے اور مسلمانوں کو انگریزی تعلیم سے دور رہنے کی تلقین کرتے تھے۔
                                سرسید احمد خان نے جب دیکھا کہ انگریزی تعلیم کے حوالے سے مسلمانوں کا طرز عمل اور رویہ کافی جذباتی ہے اور مسلمانوں کو اس طرزعمل کی وجہ سے ہر لحاظ سے نقصان ہو رہا ہے تو انھوں نے مسلمانوں کی تعلیم کے حوالے سے اس غلط نظریے کی اصلاح اور درستی کرنے کی کوشش شروع کر دی کیونکہ وہ سمجھتے تھے کہ علم سیکھنے کی کوئی سرحد نہیں ہوتی اور نہ ہی کسی سے مخالفت کی وجہ سے علم سے دوری اختیار کی جاسکتی ہے۔اسلام میں تو حصولِ علم کی بہت ترغیب دی گئی ہے اور حضوراکرمﷺ  نے غزوۂ بدر میں اس شرط پر دشمن قیدیوں کو رہا فرمایا کہ وہ مسلمان بچوں کو علم سکھائیں اور حدیث مبارکہ بھی ہے:
" علم حاصل کرو خواہ تمھیں چین ہی کیوں نہ جانا پڑے"۔
اور بقول شاعر:
   وہ باتیں جن سے قومیں ہو رہی ہیں نامور سیکھو
  اٹھو تہذیب سیکھو ، صنعتیں سیکھو ، ہنر سیکھو
                                   چناں چہ سرسید احمد خان کی کوشش سے مسلمانوں کے نظریے اور رویوں میں انگریزی تعلیم کے حوالے سے کچھ نہ کچھ  بہتری آئی ۔یہی وجہ ہے کہ اکثر مسلمانوں کی ممانیت کے باوجود اس زمانے میں دہلی کے دو نوجوانوں پروفیسر مشتاق احمد زاہدی اور پروفیسر مرزا محمد سعید نے اعلیٰ تعلیم حاصل کرکے علم و ادب کے مراکز میں کافی شہرت حاصل کی اور ان کو علمی میدان میں قدر کی نگاہ سے دیکھا جانے لگا اور انھیں یہ شہرت اور عزت کٹھن دور میں علم کے حصول کی بدولت ملی تھی۔ اس لیے کسی شاعر نے خوب کہا:
                تعلیم وہ خوب ہے جو سکھائے ہنر
              اچھی ہے وہ تربیت جو روحانی ہے


No comments:

Post a Comment

پیراگراف4 اردو ادب میں عیدالفطر

                                                   سبق:       اردو ادب میں عیدالفطر                                                مصنف:    ...